Események

Angol nyelvoktatás

 

„Az óvodában elkezdjük az iskolában folytatjuk”

Intézményünkben a 2019/2020. tanévtől került bevezetésre első idegen nyelvként az angol nyelv oktatása.

Fontosnak tartjuk, hogy felkeltsük a gyermekek érdeklődését a nyelvtanulás és más nyelveket beszélő emberek és kultúrájuk megismerése iránt. Mindez elengedhetetlen a nyelvtanulás hosszú távú eredményessége szempontjából. Gyermekkorban a nyelvtanulás a természetes nyelvelsajátítás folyamataira épül. A nyelvvel való játékos és örömteli foglalkozás, a kezdeti sikerek és a motiváló tanári visszajelzés segítenek a tanulóknak abban, hogy megmaradjon és erősödjön ösztönös tudásvágyuk és tanulási kedvük növekedjen önbizalmuk, fejlődjön önismeretük és önértékelésük.

Iskolánkban már az óvoda nagycsoportjában heti egy foglalkozáson ismerkedhetnek a gyermekek az angol nyelvvel. Ennél a korosztálynál a cél a kisgyermekek élményközpontú nyelvelsajátítása játékos tevékenységekkel, mozgásos gyakorlatokkal, énekkel és zenével.

Az 1-2. évfolyamon heti 1 órában, órarendbe épített szakkör formájában folytatják a gyermekek az angol nyelvtanulást. Korosztályuk érdeklődésének megfelelő gyakorlatokkal, jellemzően játékos feladatokkal segítjük őket az idegen nyelv elsajátításában.

A 3. évfolyamon heti 2 órában, a 4. évfolyamon emelt óraszámban heti 4 órában tanulják a diákok a nyelvet. Ezekben az osztályokban is kiemelkedő szerepe van a játékos gyakorlatoknak, nagy hangsúlyt fektetve a szóbeli kommunikációra, valamint énekkel, zenével tesszük örömtelivé a nyelvtanulást.

A felső tagozaton tovább folytatódik az emelt óraszámú (heti 4 óra) angol nyelvtanulás.

Az 5. évfolyam megkezdésekor a tanulók már rendelkeznek nyelvtanulási tapasztalattal. Továbbra is fontos szerepet tulajdonítunk a beszédértés és a beszédkészség fejlesztésének, de emellett fokozatosan felzárkózik melléjük az olvasott szöveg értése és a célnyelven való írás is. Természetesen ezeken a felső évfolyamokon is célunk, hogy fenntartsuk a tanulók lelkesedését, a nyelvtanulás iránt, hogy diákjaink a tanult idegen nyelven képesek legyenek oldottan, könnyedén kommunikálni, valamint nyelvtudásukat önállóan is tudják ápolni és fejleszteni. Mindezek megvalósításához mind a tanórai- (interaktív tananyagok alkalmazása, téma projektek – ’lapbook’ készítése, szituációs játékok stb.) és a tanórán kívüli tevékenységek szervezésével (délutáni tea parti, levelező versenyek stb.) járulunk hozzá.

 

Események