Események

 

 

Iskolánkban a 8. évfolyamon belső,” házi” vizsgát szervezünk angol nyelvből, amelyeknek sikeres letétele 8. osztály zárásának feltétele. Az angol vizsga írásbeli és szóbeli részt tartalmaz. Fontos, hogy mind írásban és mind szóban legyen lehetőségük a tanulóknak megmutatni tudásukat, hiszen így kaphatunk pontos képet a diákok nyelvtudásáról. Mivel a tanulók szóbeli és írásbeli képességeik eltérőek, ezért lényeges, hogy mindkét vizsgarésszel mérjük tanulóink nyelvtudását. A belső angol vizsga eredményét a bizonyítványba, az e-naplóba és a törzslapra is bejegyezzük.

Írásbeli vizsgarész

A vizsga írásbeli részét a szóbeli vizsgát megelőzően egy előzetesen kijelölt angol órán írják a tanulók. Az írásbeli feladatok igazodnak a 8. osztály végén központilag elvárt tudásszinthez. A feladatok, típusukat tekintve hasonlóságot mutatnak a hazai és külföldi nyelvvizsgákon szereplő feladattípusokkal. A vizsgán található feladattípusok a diákoknak nem ismeretlenek, ilyen és hasonló jellegű feladatokkal az angol órákon találkoznak.

Az írásbeli vizsgarész 3 feladatból áll. A három feladat egyenként méri a tanulók olvasáskészségét, nyelvismeretét és íráskészségét. Mindhárom feladatra összesen 45 perc áll a diákok rendelkezésére.

Az olvasáskészség feladatban egy adott szöveghez 5 állítás tartozik. A szöveg alapján a vizsgázónak el kell döntenie, hogy az adott állítás igaz vagy hamis. Minden helyes válasz egyenként 2 pontot ér.

A nyelvismeret feladatban a megadott szövegben levő üres helyekre (10) kell behelyezni a szöveg után található listából az odaillő szavakat. Egy szót csak egyszer lehet felhasználni. Minden helyes válasz egyenként 1 pontot ér.

Az íráskészség feladatban egy űrlapot kell kitölteniük a tanulóknak. A feladat legelején a megadott utasítások / szituáció alapján 10 üresen hagyott elemet kell kitölteni önállóan a tanulónak a dokumentumban.  Minden helyes válasz egyenként 2 pontot ér.

Feladattípus Maximálisan elérhető pont
Olvasáskészség 10 pont
Nyelvismeret 10 pont
Íráskészség 20 pont
Összesen 40 pont
Az írásbeli részvizsgán maximálisan elérhető pont:

40 pont

Az írásbeli vizsgarészt külön nem osztályozzuk, nem kell elérni meghatározott minimum ponthatárt / százalékot ahhoz, hogy a vizsga folytatható legyen. Szóbeli vizsgára gyenge teljesítmény esetén is engedhető a tanuló.  A két vizsgarész együttes eredményét kell az osztályzásnál figyelembe venni.

Szóbeli vizsgarész

Fő célkitűzésünk, hogy a diákok hatékonyan kommunikáljanak idegen nyelven. A szóbeli vizsga célja, hogy a tanulók az általános iskola évei alatt gyakorolt angol szóbeli kifejezőkészségükről számot adjanak. Ez a vizsgarész lehetőséget ad, hogy az angol órákon érintett különböző témákat a diákok az általános iskolai tanulmányaik végeztével rendszerezzék. A szóbeli vizsga részét képező szituációs feladat segít a tanulóknak a mindennapi beszélt angol nyelv fejlesztésében. Nem utolsó sorban ez egy kiváló gyakorlási lehetőség a szóbeli nyelvvizsga helyzet megismerésére. A szóbeli vizsgarész, az év végén, egy előzetesen kijelölt iskolai munkanapon kerül megrendezésre.

SZÓBELI VIZSGA

Két részből tevődik össze: képleírás és szituációs feladat.

 

Időtartam: maximum 15 perc

Felkészülési idő: 20 perc

 

1 feladat: Képleírás

 

Témák:

  1. Bemutatkozás
  2. Napirend
  3. Család
  4. A legjobb barát
  5. Kisállat/ Kedvenc állat
  6. Otthon és lakás
  7. Étkezés
  8. Évszakok, időjárás
  9. Szabadidő, szórakozás
  10. Számítógép, internet
  11. Sport
  12. Iskola
  13. Utazás, közlekedés
  14. Munka

 

 

  1. feladat: Szituáció

 

Szituációs feladatok témái:

  1. Éttermi rendelés
  2. Ruhavásárlás
  3. Kirándulás szervezése (Hová menjünk kirándulni?)
  4. Útbaigazítás
  5. Vasútállomáson (Jegyvásárlás, érdeklődés járatokról)
  6. Szállodában (Bejelentkezés)
  7. Telefonálás (Érdeklődés, üzenethagyás)
  8. Az orvosnál
  9. Hová menjünk nyaralni?
  10. Ismerkedés

 

A vizsga menete és értékelés

 

A tanulók egy képet és egy szituációt húznak. A felkészülési idő a két feladatra összesen 20 perc.

Az első rész a képleírás. A vizsgáztató kérdésekkel segítheti a képpel kapcsolatos téma kifejtését. A maximálisan elérhető pont: 15 pont.

A szóbeli vizsga második része egy szituáció. A tanulók a vizsgáztatóval folytatják le a szituációs beszélgetést. Ennél a résznél is maximum 15 pont érhető el.

 

A szóbeli vizsgán összesen 30 pont szerezhető. A kihúzott képet egyszer vissza lehet adni és újat húzni, de ebben az esetben pontlevonás jár. A második vizsgarésznél is visszaadható a szituációs kártya, ami szintén pontlevonással jár. Ha az egyik vizsgarésznél történik a kép/ szituációs kártya változtatás, ekkor 3 pontos veszteséggel kezdi a vizsgázó a feladat megoldását. Ha mindkét vizsgarésznél a vizsgázó képet/ szituációt változtat, az összesen 6 pont levonást von maga utána még a szóbeli rész értékelése előtt.

 

A vizsgabizottságot, mely három főből áll, az igazgató jelöli ki.

A szóbeli vizsgán a kérdező a tantárgyat tanító tanár.

A vizsgáról jegyzőkönyv készül.

 

 

Értékelési szempont Képleírás Szituáció
Kommunikatív érték 5pont 5pont
Szókincs 5pont 5pont
Nyelvhelyesség 5pont 5pont
Összesen 15pont 15pont
A szóbeli vizsgán maximálisan elérhető pont:  30 pont

 

 

Értékelés

Írásbeli vizsgarész 40 pont
Szóbeli vizsgarész 30 pont
A vizsgán szerezhető pont összesen:  

 

70 pont

 

A végleges osztályzat, a pedagógiai programunkban is alkalmazott százalékos értékek, alapján kerül meghatározásra.

0 – 21 pont= elégtelen

22 – 35 pont = elégséges

36 – 52 pont = közepes                                     

53 – 63 pont = jó

64 – 70 pont = jeles

 

Az elégtelen osztályzat esetén a vizsgázó pótvizsgát tehet. A pótvizsga időpontját az igazgató jelöli ki. A szóbeli és írásbeli vizsga ebben az esetben egy napra tehető.